i natt var natten jag lärde mig poppa popcorn

Försökte sova i natt men det gick bara inte, funderade på mycket. Kom till vissa viktiga insikter.
Bland annat att jag är så sjukt dålig på att poppa popcorn, lr, jag försöker inte så ofta men de gånger jag försökt
har inneburit antingen en svart micro eller massa opoppade majskulor.
Detta har i sin tur lett till nedstämdhet alternativt en väldigt stark känsla av ilska.

Funderade länge hur jag skulle komma tillrätta med detta tillkortakommande, vem vill vara sämt på popcornpopning liksom?

Så kom jag på det, allt handlar om träning.
Det var ingen idé att vänta, jag började på en gång.

Klockan 02,51= jag når ett lyckat resultat. 
En euforisk känsla av glädje och fullkomlighet bubblar runt i min mage. 
kärlek antar jag.
jag tar den stora bunken denna gång. En perfekt påse popcorn måste firas. Detta sker med lite lättdryck, päronsmak.

Kan somna med ett lugn och en högre salthalt i kroppen. Mina slutsatser för den lyckade popningen är dessa=
*  Ha tålamod. Om det står max fyra minuter i micron på påsen, men inget händer och tiden går, försök o tänk positivt.
Våga. Det kräver mod att vänta. Våga.
Lita på dina sinnen. Låt din hörsel avgöra när popprocessen är över.
Nog om det. Förresten heter det pocorn.

Har försökt se lite tv de senaste dagarna.
Men det är ju så sjukt tråkigt.
jag undrar vad kriterierna är för att få vara med i alla dessa fråge/sång/alltmöjligt program som typ doobido eller sing a long?
Producenten typ:
hum, ja du har varit med i rederiet, du har gått ut grundskolan.. något mer du vill tillägga? inte det? okej.

Det är typ 10 pers som går runt runt runt i alla program, jag undrar när de spelas in?
Sprider man ut inspelningarna över veckan?
Eller kör man alltihop på samma dag? man kanske kör samma studio oså byter man lite inredning o programledare
varje timme. Jag menar, deltagana är ju desamma.

Peter Settman typ rusar in mitt i sing a long o börjar plocka rutor uppe i luften.
han har missat att deras tid är om en timme och nu har han ju förstört för de andra totalt.
Martin Stenmark ser om möjligt ännu dummare ut då han blir avbruten mitt i den norska kareoketävlingen.


Alltid samma visa. Krone´r vevar gamla sekvenser där Pernilla Wahlgren springer runt i rosa tights o burrig blond kalufs.
Det strömmar gräslig musik ur högtalarna, Wahlgren själv sitter o garvar bakom nån blinkande panel.
Sen är kroner´s feta flin tillbaka: Mjaa minns du det där? Vilket år var det? och vänder sig till frisörmicke från rederiet.
(i det här läget spelar frisörmicke dum, han har sett hela pillans karriär fram o tillbaka, vecka efter vecka i små korta sekvenser i olika liknande tv-lekar, så även vi tv tittare.) Men för att hålla en jämn ställning i programmet svarar  han ändå: Hum jaa kan det vara 1981?

Det mest skrämmande av allt, är att du efter återkommande fragmentariska skador av dessa torrterande program ofrivilligt lyckats plugga in dessa historiskt sett vansinningt viktiga årtal, och skriker det rätta svaret rakt ut:
men förhelvet Micke! det är ju förfan 1985!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0